Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛ ​ طبق مشاهدات اقتصادآنلاین از قیمت امروز پراید،  قیمت پراید ۱۱۱ SE مدل ۹۹ با افزایش ۲ میلیونی طی  سه روز گذشته حوالی ۲۰۶ میلیون تومان اعلام شده است پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۰ به ۱۷۷ میلیون رسیده است که دو میلیون ارزان شده است.

قیمت پراید صفر ۹۹ مدل ۱۳۱ SE  حوالی ۱۸۵ میلیون تومان اعلام شد که به معنای افزایش ۳ میلیونی طی سه روز گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۹۹ در رنج ۱۷۲ میلیون خریدوفروش شد. پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به ترتیب حوالی ۱۸۱ و ۱۸۹ میلیون تومان خریدوفروش می شود. این مدل ها طی سه روز ۲ میلیون گران شدند.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است خودروهای ایرانی و خارجی در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت بازار انواع خودرو پراید (مرداد ۱۴۰۱) برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
۱۱۱ SE ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۲۰۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۳۱ SE ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۱ SE ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۱ SE ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۱ SE ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۱ پلاس ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۱ پلاس ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۱۸۱,۰۰۰,۰۰۰
منبع: باما
لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر قیمت خودرو اخبار خودرو اخبار مرتبط قیمت جدید شاهین صفر اعلام شد ۱۴۰۱/۵/۱ خریداران کوییک سود کردند / جدیدترین قیمت انواع کوییک صفر ۱۴۰۱/۵/۱ قیمت جدید وانت نیسان اعلام شد ۱۴۰۱/۴/۳۱ قیمت ال نود صفر تابستان ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۴/۳۱ قیمت آزرا گرنجور چند؟ ۱۴۰۱/۴/۳۰ قیمت جدید دنا پلاس صفر اعلام شد ۱۴۰۱/۴/۳۰ آخرین ویدیو ها لحظه بلعیده شدن شهر توسط توده هوای شنی غول پیکر + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۴۸ کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی با آواکادو + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۳۸ فیلم بهاره رهنما در اتاق زایمان لو رفت! / لحظات احساسی به دنیا آمدن پریا ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۵ انتقام دردناک یک الاغ از جوان حیوان آزار و وحشی! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۰ مگا پروژه‌هایی که ابوظبی را به یک دوبی جدید تبدیل می‌کند ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۱۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۶:۴۶ حضور بیمه بازار در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه ۱۶:۴۵ رازهای مهمی که درباره ابرو نمی دانید ۱۶:۴۴ سیاست دولت درباره نرخ سود بانکی تغییر نکرده، مساله را حل می کنیم ۱۶:۴۰ اولویت ما همکاری با شرکت های با تجربه ایرانی است ۱۶:۳۸ کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی با آواکادو + فیلم ۱۶:۳۳ واکنش روسیه به شایعه سفر «بدل پوتین» به تهران ۱۶:۳۱ ترفندی که رشد کاکتوس رو چند برابر میکنه ۱۶:۲۷ آسمان خراش ۱ تریلیون دلاری عربستان + عکس ۱۶:۲۶ آغاز صادرات ماهانه ۳ میلیون تن گندم و سایر محصولات کشاورزی از اوکراین ۱۶:۲۴ یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرکات دپو شد ۱۶:۲۳ ترامپ: اگر اکنون رییس جمهور آمریکا بودم ... ۱۶:۲۰ انتقام دردناک یک الاغ از جوان حیوان آزار و وحشی! + فیلم ۱۶:۱۹ ۲ پرسپولیسی و ۲ استقلالی در لیست جدید مهدوی کیا ۱۶:۱۴ مگا پروژه‌هایی که ابوظبی را به یک دوبی جدید تبدیل می‌کند ۱۶:۱۳ روایت عضو شورای شهر از خانه هایی که ۱۰ نفر در آن زندگی می کنند! ۱۶:۱۱ تعدیل قیمت دلار در راه است؟ ۱۶:۰۷ اگر سفیر ایران در روسیه چنین افاضاتی داشت، چه می شد؟ ۱۵:۵۹ تکنیک داشتن روحیه قوی حتی در شرایط سخت ۱۵:۵۹ نماینده قم زمان پایان سختی های اقتصادی را مشخص کرد / تورم به ۱۲ درصد هم می رسد ۱۵:۵۵ باز کردن اتوبان ویژه برای آقازادگانی که جز بی عرضگی هنر دیگری ندارند کجا و ندای ملکوتی ابنائنا و ابنائکم کجا؟ ۱۵:۵۴ مهلت زمانی پرداخت مالیات بر خودروهای لوکس مشخص شد ۱۵:۴۴ گوشی های ایرانی در رتبه اول آلودگی به بدافزار‌ها ۱۵:۴۳ کسب درآمد و رفاه از راهی ارزان ۱۵:۴۲ فرمانده کل سپاه: از سلاح معجزه نمی خواهیم، بلکه به خدا تکیه می کنیم ۱۵:۳۵ مبارزه با حجاب در نهایت به این عکس می رسد ۱۵:۳۴ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۵/۲) ۱۵:۲۹ تب کریمه کنگو در مرحله کنترل شدن است ۱۵:۱۳ ارزش سهام عدالت من (۲ مردادماه) ۱۵:۱۰ قدرت نمایی در تاشکند؛ هت تریک نعمتی طلایی شد ۱۵:۰۹ سرمایه گذاری با پول کم ۱۵:۰۹ این غذاها قند خون را کاهش می دهند ۱۴:۵۶ تایید صلاحیت تاج برای انتخابات فدراسیون فوتبال ۱۴:۴۹ قبض برق چند درصد از مشترکان رایگان است؟ ۱۴:۴۴ کاهش قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی ۱۴:۴۳ کودکان در معرض ابتلا به آبله میمونی هستند؟ ۱۴:۴۲ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان مشخص شد ۱۴:۴۰ جشنواره ویژه لنز ایرانسل برای تابستان ۱۴۰۱ ۱۴:۲۳ متاسفانه نظارتی نیز بر توزیع در جایگاه های کشور وجود ندارد ۱۴:۱۵ قیمت برنج کاهش می یابد ۱۴:۰۱ جهان در انتظار خطرناک ترین سویه کرونا + فیلم ۱۳:۴۹ بورس امروز همه را ناامید کرد / پالایشی‌ها منجی نبودند! ۱۳:۴۶ حق مسکن کارگران چقدر می شود؟ ۱۳:۴۳ نگاهی به گزارش کسب وکارهای بومی محلی دیجی‌کالا ۱۳:۴۳ درآمدهای نفتی ایران در سال گذشته ۸۴ درصد افزایش یافت ۱۳:۴۰ کارفرمایان چگونه از معافیت حق بیمه برخوردار شوند؟ ۱۳:۳۹ چرا فوتبال ایران بدون VAR ماند؟ ۱۳:۳۶ مالکان واحدهای مسکونی گران‌ قیمت بخوانند / اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی ۱۳:۳۵ باید عرضه و تقاضا در حوزه مسکن را متعادل کنیم ۱۳:۳۳ تکلیف تمامی متقاضیان تهرانی طرح نهضت ملی مسکن این هفته مشخص شود ۱۳:۳۰ کاربران رمزارز ۱ میلیاردی می شود! اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت خودرو اخبار خودرو قیمت پراید سایپا صفر اعلام شد ۰۰۰ ۰۰۰ ۱ قیمت ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین تصویر از وضعیت اسفناک تئاتر شهر + عکس

 حال‌وهوای این روز‌های تئاتر رسمی، دست‌کم در تهران، با تئاتری که برای اجرا مسیر اخذ مجوز از اداره‌کل هنر‌های نمایشی را طی نمی‌کند، متفاوت است.

اداره‌کلی که روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه نخست خبر خداحافظی مدیرکل آن، کاظم نظری پس از حدود دوسال و دوماه -از ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون- با کارکنان واحد‌های گوناگونش دهان‌به‌دهان چرخید و بعد هم بی‌آن‌که دلیلی برایش ذکر شود از سوی نظری تایید شد تا تئاتر رسمی، چه دولتی، چه خصوصی که از شهریورماه ۱۴۰۱ بیش‌ازپیش دچار شکاف با تئاتر غیررسمی شده است، چشم‌انتظار بماند و ببیند که متولیان دولتی این هنر چه چشم‌اندازی از آینده در ذهن دارند و تحقق این چشم‌انداز را به کدام مدیر می‌سپارند تا در مقام مدیرکلی هنر‌های نمایشی بنشیند.

سمتی که به حمید نیلی با سابقه حضور در مقام مدیرعاملی تماشاخانه ایران‌شهر، مدیرعاملی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، مدیرعاملی انجمن هنر‌های نمایشی ایران و... سپرده شد تا پس از طا‌ها عبدخدایی، علی منتظری، مهدی مسعودشاهی، رحیم تجلی‌برزگر، حسین سلیمی، مجید شریف‌خدایی، خسرو نشان، حسین پارسایی، حسین مسافرآستانه، قادر آشنا (دو دوره)، حسین طاهری، مهدی شفیعی، شهرام کرمی و کاظم نظری، پانزدهمین «مرد»‌ی باشد که بر صندلی مدیرکلی هنر‌های نمایشی تکیه می‌زند.

از یاد نبردن غایبان  

سازوکار رایج در اداره‌کل هنر‌های نمایشی و «شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش» آن به‌عنوان مرجع صادرکننده پروانه اجرا از شهریورماه ۱۴۰۱ به‌این‌سو بیش‌ازپیش دچار تفاوتی معنادار با روندی شد که گروه‌های نمایشی طی آن نیازی به حضور در هزارتوی اخذ مجوز نمی‌بینند، در مکان‌هایی غیررسمی روی صحنه می‌روند و اجرا‌های آلترناتیوی را شکل می‌دهند که می‌تواند گزینه‌ای برای اطلاع از آن‌چه روی صحنه‌های رسمی نیست، باشد. در این میان به رغم اجرا‌هایی که هر شب در سالن‌های رسمی شهر تهران، از مجموعه تئاتر شهر تا تالار وحدت و از تماشاخانه ایرانشهر تا تالار مولوی، همچنین خیل پرشمار سالن‌های خصوصی روی صحنه می‌روند، هستند بی‌شمار نویسندگان و کارگردانانی که بازگشت از راه آمده را غیرممکن می‌دانند و تکرار دوباره سازوکار پیشین برای حضور روی صحنه را محال.

وضعیتی که اگر تئاتر شهر را به‌عنوان نماد تئاتر دولتی در نظر بگیریم از نام‌هایی که از بازه زمانی شهریورماه ۱۴۰۱ به‌این‌سو در آن روی صحنه رفته‌اند، پیداست. نام‌هایی گردآمده حول ایده محوری «لزوم روشن ماندن چراغ تئاتر»  که بخش بزرگی از آن‌ها را «ناشناخته ها» و بخش دیگر را «نزدیکان به نظام سیاسی» شکل داده و همچنان به پیش می‌روند.

آن‌چه از صحبت‌های پیوستگان به جریان تئاتر غیررسمی، همچنین غایبان برمی‌آید این است که ما در تئاترمان هیچ‌گاه نهادی مستقل و مشخص نداشته‌ایم که در مواقع اضطرار ازجمله پس از اتفاقات شهریورماه ۱۴۰۱ یا پیش‌ازآن در آبان‌ماه ۱۳۹۸ یا دی‌ماه ۱۳۹۶، اهالی تئاتر را گرد هم بیاورد و موجب ایجاد اجماعی در میان‌شان شود.

پس می‌توان بخشی از چندپارگی موجود را محصول نبود چنین نهادی و به‌تبع‌آن همواره شخص‌محور بودن و تصمیم‌گیری‌های فردمحور دانست؛ اتفاقی که درحال‌حاضر نیز رخ داده است و هر کس به‌صورت شخصی تصمیم می‌گیرد که در این شرایط چه کند. ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد تا وقتی تصمیمات به‌صورت فردی گرفته می‌شوند، نمی‌توان تصویر روشنی از آینده تئاتر در ایران به دست داد.

پیوستگان به جریان تئاتر غیررسمی، همچنین غایبان معتقدند شاید بزرگترین چالشی که از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون با آن مواجه‌اند، تصمیم‌گیری اخلاقی در قبال مفهوم زنانگی به نمایندگی از قلمرو‌های به حاشیه رانده‌شده باشد. مسئله‌ای که تا پیش از این اتفاقات، کمتر به آن اندیشیده می‌شد و ساده‌ترینش این‌که چرا باید برخلاف بخشی از واقعیت‌های موجود در جامعه، همچنان براساس موازین موردنظر «شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش»، روی صحنه رفت؟

اگر کارگردانان تئاتر ایران همچنان به این شیوه ادامه دهند ـ شیوه‌ای که منجر به نادیده‌انگاشتن خواسته بخشی از جامعه می‌شود؛ جامعه‌ای که بازیگرانِ اجرای آنها نیز ممکن است جزئی از آن باشند.

درواقع با مسئله‌ای اخلاقی مواجه‌اند. مسئله‌ای که در این‌جا مطرح می‌شود نه هنر است، نه تئاتر و نه روی صحنه رفتن یا نرفتن؛ بلکه انتخابی است که در مواجهه با این چالش اخلاقی انجام می‌دهند و دست‌کم به چهار گروه تقسیم‌شان می‌کند؛ عده‌ای که ترجیح دادند با این تصور که به‌رغم گذر از مجرای «شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش» برای اجرا، می‌توانند آن‌چه را که می‌خواهند، بگویند و به روال سابق به اجرا می‌پردازند.

عده‌ای دیگر که انتخاب‌شان غیاب است و نکته مورد اشاره‌شان این‌که، غیاب کارکرد خواهد داشت اگر به چشم بیاید. همچون دیوارنوشته‌ای که با رنگی پوشانده شده است، اما رنگ، بیش از پوشانندگی، به آن‌چه پنهان کرده ارجاع‌مان می‌دهد. دراین‌میان کسانی هم هستند که چنان‌چه اشاره شد انتخاب دیگری دارند؛ نه اجرا با مجوز شورای ارزشیابی و نظارت و نه غیاب. انتخاب آنها اجرای غیررسمی است.

هرچند این انتخاب علاوه بر اینکه در معرض احتمال برخورد قرارشان می‌دهد، خواه‌ناخواه دایره مخاطبان‌شان را هم محدود می‌کند. مهاجرت و وانهادن همه آن‌چه در طول سالیان متمادی ساخته شده بود و ساختن از نو در کشوری دیگر هم انتخاب گروه دیگر را شکل داده است.  

مسئله‌ای از دیروز تا امروز

چالش اخلاقی شکل‌گرفته و انتخاب‌های رخ‌داده را در شرایط کنونی درنهایت می‌توان این‌طور تفسیر کرد که در تمام این سال‌ها  ـ چه پیش از انقلاب، چه پس از آن ـ زنانی بوده‌اند که برای تحقق حقوق اولیه خود در جامعه‌ای که چه بپذیریم و چه نپذیریم، تمایلات مردسالارانه آن قابل کتمان نیست، ایستادگی کرده‌اند. این ایستادگی در بسیاری از موارد موجب ایجاد خطرات و محدودیت‌هایی هم برای آنها شده است و اتفاقات سال ۱۴۰۱ نیز یکی از بزنگاه‌های تجلی این مسئله بود؛ آن‌جایی که بخشی از زنان به‌رغم همه فشار‌های یک جامعه مردسالار و با وجود پیش‌بینی تبعات بیان مطالبات‌شان، پرسشی را پیش روی جامعه ازجمله اهالی تئاتر قرار دادند.

پرسشی از این قرار که تئاتر کِی و کجا قرار است کنار این مطالبات بایستد؟ آیا قرار است همچنان با چشمانی بسته با این ایستادگی تاریخی مواجه شود و به روال سابق ادامه دهد؟ یا می‌تواند سرانجام جایی برای خود در دل جامعه پیدا کند؟ اگر قرار بر طرح ذات‌گرایانه این سوال باشد، باید پرسید آیا اهالی تئاتر اساساً وظیفه و تعهدی بر دوش خود احساس می‌کنند یا خیر؟

آیا قائل به این مسئله هستند که هنر تئاتر ایجادکننده رابطه‌ای دوسویه میان اهالی این هنر با جامعه است یا خیر؟ اگر پاسخ به این سوالات مثبت است، آیا منطقی است که اهالی تئاتر اتفاقات رخ‌داده را نادیده بیانگارند و با فرض به ثمر رساندن ایده؛ «لزوم روشن ماندن چراغ تئاتر»، همچنان مانند سابق به کار خود بپردازند؟

قرار گرفتن این سوالات بی‌پاسخ در کنار مسئله امروز، دیروز و احتمالاً فردای تئاتر ایران، «سانسور»، مسئله‌ای که مطرح‌شدن دوباره آن این‌بار از زبان بهرام بیضایی در «نشست تئاتر امروز ایران در چهارمین جشن هنر شیراز» به یادمان می‌آورد که به‌قول او سانسور در تئاتر همواره نه‌فقط توسط دولت که به‌صورتی بی‌شکل نیز عملی شده است.

سانسوری بی‌شکل که قانونی بر آن حکفرما نیست و به همه صورت‌ها ظاهر می‌شود و مادامی که تئاتر را به بازتابی محافظه‌کارانه و توأم با احتیاط مطالبات بخشی از جامعه با رعایت موازین «شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش» ازیک‌سو و سخن گفتن از ایده‌های رهایی‌بخش در محافل خصوصی ازسوی‌دیگر تبدیل سازد، کاری از پیش نخواهد برد.

tags # شهرداری تهران سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت مسکن در بازار/ موج شدید گرانی مسکن در راه است؟
  • قیمت شاهین چند شد؟ +جدول
  • ببینید | افشاگری یک اقتصاددان از نقشه دولت برای گرانی دلار
  • برخورد خودرو سواری با تریلی در خواف منجر به فوت ۲ نفر شد
  • جدیدترین تصویر از وضعیت اسفناک تئاتر شهر + عکس
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • هنری که لاکچری شده!
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • قیمت پژو پارس افزایش یافت +جدول
  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است